savęs tobulinimas Kita

10 paprastų būdų, kaip pagerinti savo gyvenimą


Nebūtinos didžiulės, dramatiškos permainos, kad jūsų dienos taptų laimingesnės ir prasmingesnės. Gyvenimą galima keisti ir po žingsnelį.

Štai 10 patarimų, kuriuos galite išmėginti.

  1. Pradėkite dieną meditacija arba malda

Meditacija ar malda iš pat ryto sukurs  jūsų dienai atitinkamą toną ir sujungs jus su jūsų aukščiausiuoju „aš“, teigia Dr. Angela Bisignano, psichoterapeutė, lyderystės konsultantė ir knygos „Beautifully Gifted“ autorė. „Biblijos ar kitos įkvepiančios knygos skaitymas gali padėti susikaupti ir tvirtai stovėti ant kojų“.

  1. Ieškokite pagalbos

Išmokite priimti pagalbą ir leiskite sau džiaugtis gaunama pagalba, aiškina Ashley Eder, licenzijuota profesionali konsultantė, psichoterapeutė, dirbanti Boulderyje, Kolorade. Pavyzdžiui, leiskite prekybos centro darbuotojui nunešti jūsų krepšius į mašiną. Leiskite kitiems atidaryti jums duris.

„Pasikliaudami kitais, patvirtiname savo narystę bendruomenėje ir pripažįstame, kad nusipelnome to,  kas mus daro laimingais, net jeigu negalime to pasiekti be kitų pagalbos.“

  1. Pasiūlykite padėti kitiems

Tiek Eder, tiek Bisignano ragina skaitytojus ieškoti žmonių, kuriems galėtų pagelbėti kiekvieną dieną. Tai galėtų būti tiek kitam pasakyti malonūs žodžiai, tiek nedideli gestai.

„Grąžinkite kito žmogaus parduotuvės vežimėlį į vietą, palaikykite duris žmogui už jūsų, paimkite, ką šalia einantis žmogus pametė, kad jam nereikėtų lankstytis“, vardina Eder.

Kaip teigia specialistė, tokie gestai veikia tiek patį žmogų, kuris atlieka gerą darbą, tiek tą, kuriam padedama, nes taip stiprinamas ryšys, puoselėjama gera valia. Be to, „daugelis šiuo metu išgyvena nelengvus laikus ir dėmesys kai kam gali labai padėti“, – aiškina Bisignano.

  1. Ženkite mažus žingsnelius prasmingų tikslų link

„Susidarykite sąrašą dalykų, kuriuos visada norėjote išmėginti“, – pataria Natasha Lindor, ugdančioji vadovė ir „The AND Factor“ įkūrėja, padedanti profesionalams susikurti sėkmingą karjerą mažiau dirbant ir daugiau gyvenant. „Išsirinkite veiklą ir po truputį ja užsiimkite“, – aiškina specialistė. Keliaukite mažais žingsniais, kol pasieksite tikslą.

„Niekas taip nepadeda pajausti, kad gyvenate pilnavertį gyvenimą kaip veikla, ypač jei ji susijusi su tuo, kas jums labai patinka.“

  1. Suraskite savo dienoje laiko meditacijai

„Pasirinkite paprastą, kasdienę užduotį ir paverskite ją pagrindu meditacijai, kuri padėtų jums nusiraminti ir nukreipti savo sąmoningumą į vidų, kai to reikia“, – paaiškina Eder.

Tarkime, rankų plovimas. Kai plaunate rankas, skenuokite savo kūną . „Stebėkite, kur labiausiai jaučiate įtampą, tada įkvėpkite oro į įsitempusias vietas, išplėsdami jas su kiekvienu įkvėpimu ir atpalaiduodami su kiekvienu iškvėpimu.“

  1. Rodykite meilę savo artimiesiems

„Kadangi šalia artimųjų jaučiamės labai patogiai, dažnai su tais, kuriuos mylime, elgiamės mažiau pagarbiai nei su visišku nepažįstamu“, – teigia Lindor. Užuot taip elgęsi, stenkitės vertinti ir remti savo artimuosius.

Sakykite jiems, kaip juos mylite. Papasakokite jiems apie teigiamą įtaką, kurią jie padarė jūsų gyvenime, pataria specialistė. Pasakykite nuoširdų komplimentą. Pareikškite nuoširdžią savo nuomonę apie juos arba, kitaip tariant, sakykite jiems  „tai, ką žmonės paprastai išsako apie kitus jau po jų mirties“.

„Jei sakysite tai čia ir dabar, šie žodžiai bus reikšmingesni, nes žinutė pasieks adresatą bei galėsite mėgautis pozityviais jausmais ir sustiprėjusiais tarpusavio santykiais“.

  1. Išsiaiškinkite, kokia veikla suteikia jums energijos, o kuri ją eikvoja

Eder pataria: „Susirašykite viską, ką veikiate per eilinę savaitę – viską.“. Tai apimtų įvairiausią veiklą: tiek dantų valymą, tiek važiavimą į darbą, tiek pagalbą savo vaikams su namų darbais, detalizuoja Eder.

Tada prie kiekvieno užsiėmimo parašykite, ar šis užsiėmimas pakelia ar sumažina „jūsų energijos lygį ir pasitenkinimo gyvenimu jausmą“. Peržiūrėkite sąrašą. Apgalvokite, ar galėtumėte atsisakyti ar pakoreguoti veiklas, kurios eikvoja jūsų energiją ir įtraukti į dienotvarkę daugiau energijos lygį keliančių užsiėmimų, pataria ji.

„Pavyzdžiui, jei indų plovimas eikvoja jūsų energiją, tačiau negalite to tiesiog atsisakyti, galbūt šis darbas taps malonesnis, jei plaudami klausysitės mėgstamos muzikos.“

  1. Rašykite dėkingumo žurnalą

Kaip pataria Lindor, jame kasdien turėtumėte surašyti bent tris dalykus. „Žinoma, būna dienų, kai geriausias dalykas, kurį galite pažymėti, yra tai, kad išsimaudėte duše.“. Tačiau kitą dieną tai galbūt bus nuostabi vakarienė su draugais arba premija už gerą darbą.

„Rašykite kasdien ir pastebėsite, kad įrašote vis daugiau ir daugiau dalykų“.

  1. Pagalvokite apie žmones savo gyvenime

„Žmonės, su kuriais praleidžiame daugiausiai laiko, ne tik turi įtakos tam, kaip mes jaučiamės, bet ir kokias patirtis pritraukiame“, – tikina Lindor. Ar jie mus palaiko ar tik tempia žemyn?

  1. Susirašykite nuveiktų darbų sąrašą

Šiame sąraše surašykite konkrečius žingsnius, kuriuos įveikėte siekdami dalykų, kurių labiausiai gyvenime troškote , aiškina Lindor. Jei sąrašas nesiderina su jūsų vertybėmis ir tikslais, galbūt būtų laikas persvarstyti, kaip leidžiate savo gyvenimą, priduria ji.

 

pagal: psychcentral.com/blog/archives/2013/08/28/10-small-ways-you-can-improve-your-life/


Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *